Jellyfish Blog

ce este un logoCe este un logo? Este un simbol, un semn grafic al marcii, ce permite identificarea rapida a acesteia si a firmei de care apartine. Este obligatoriu sa aveti un logo?

Ei bine, nu este obligatoriu ca firma dvs. sa fie cunoscuta printr-un simbol grafic. Exista firme cu vanzari de sute de milioane fara sa fi avut vreodata pe piata un semn de identificare care sa se poata numi logo. Si aceasta pentru ca: Nu in a avea un logo sta reusita afacerilor, ci in amplasarea firmei, in tipul de produse si servicii, mai precis in calitatea acestora.

Desi nu poate declansa gestul de a intra in magazin si de a cumpara, un logo este un instrument foarte bun pentru a va face cunoscuti si de a patrunde in memoria oamenilor. Un logo bun inspira incredere clientelei tocmai prin faptuI ca va face mai cunoscut. In acest fel, numarul comenzilor poate creste pentru simplul motiv ca celor interesati in produsele dvs. le vine in minte numele firmei.

Deci repetitia unui astfel de simbol este de dorit, in acest mod clientela se poate familiariza cu numele firmei si, in consecinta, cresc sansele formarii unei clientele daca nu loiale, atunci cel putin mai bine informate.

Cel mai simplu mod de a reprezenta grafic o marca este acela de a va alege un tip de litera cu care sa scrieti marca, in orice imprejurare, si pe care sa nu il schimbati niciodata.

Un astfel de logo poate fi transcris pe benzi autoadezive sau pe plicurile corespondentei dvs. comerciale, pe pungile magazinului.

Pentru realizarea lui puteti apela la o firma specializata in design. Ca sa fiti mai

original, puteti scrie prima litera cu un caracter mai deosebit, de pilda italic. Sau poate fi mai spatiata in raport cu celelalte. De asemenea, logo-ul se poate scrie explicit sau prescurtat – doar cu initiale. Aceasta ultima forma este cel mai putin recomandabila pentru firmele mici.

Motivul este acela ca prescurtarile reduc la maximum intelesul mesajului, iar o firma mica, care oricum are o adresare comerciala redusa, nu trebuie sa faca economii de intelesuri in publicitate. Daca lungimea logo-ului este prea mare, atunci este mai bine sa aveti in vedere sa reduceti din alte cuvinte, precum “telefon” sau altele. Forta de impact poate fi considerabil marita daca cuvintelor li se adauga un desen adecvat. Un bun exemplu in acest sens ar fi cochilia pe care o foloseste Shell sau cele trei dungi ale firmei Adidas. In acest caz

este neaparata nevoie sa apelati la serviciile unui designer specializat. Altfel, exista riscul sa promovati un logo excesiv de complicat, ilizibil.

Daca va decideti sa comandati unui serviciu specializat elaborarea marcii dvs., nu este nevoie sa achizitionati cateva zeci de astfel de logo-uri. Aveti nevoie de unul singur si bun. De altfel, in functie de cat comandati, veti si avea de platit. Cel mai indicat ar fi sa stabiliti de la bun inceput pretul in care ar trebui sa se incadreze logo-ul comandat.Cit priveste utilitatea unei marci tip logo, trebuie retinut ca in absenta unui sprijin financiar adecvat, care sa permita impunerea marcii ca logo pe piata, nu are rost sa incercati sa lansati unul.

Banii ar fi irositi, iar logo-ul nu si-ar atinge singurul scop pentru care exista, acela de a intretine memoria clientelei cu serviciile dvs.

 

DaNu

Scor: +6, votat de 6 ori

Loading ... Loading ...

Articole: